zondag 16 december 2018

Especially for you

(onderaan dit bericht overzicht met gebruikte materialen)

Dag allemaal,

Ik heb weer een leuk doosje voor jullie gemaakt met de nieuwste Noortjes!


Het is een doosje dat je aan 2 kanten open kunt klappen:



Maak een bloementoef met de dahlia stans en plak deze vervolgens aan 1 kant van de bovenzijde van het doosje vast zoals op bovenstaande foto.

Wil je dit doosje ook maken? Kijk dan mijn filmpje nog eens terug:



Benodigdheden:

Kraft karton:
formaat 28 x 21 cm
formaat 30 x 2,5 cm

Designpapier - design 1
6 stuks formaat 3 x 6,2 cm
2 stuks formaat 6,2 x 6,2 cm

Designpapier - design 2
4 stuks formaat 6,2 x 6,2 cm

Bloemenstans (bijvoorbeeld Dahlia)
Snijapparaat met riller
Tacky tape 6 mm
Lijmpistool
Randpons / randstans

Ik zal ook een kleine tutorial hier uitschrijven hoe het werkt. Neem als basis kraftpapier 28 x 21 cm. Ik heb hieronder het patroon, dat oorspronkelijk in inches was, even omgezet naar centimeters. De zwarte lijnen zijn snijlijnen, de roze lijnen zijn rillijnen.


Als je alles gerild hebt knip je het kraft als volgt in: 


Hierna kun je links en rechts al een soort "bakje" plakken. Dit worden de deksels om je doosje te sluiten.


Beplak je doosje met designpapier en werk af met leuke randjes. Ik heb hiervoor de Vaessen pons Doily Edge gebruikt maar het kan bijvoorbeeld ook met een randstansje.


Maak ook nog een banderol rondom je doosje. Neem hiervoor een strook kraft van 30 x 2,5 cm en plak deze aan het uiteinde aan elkaar met een stukje tacky tape. Als je van een A4 designpapier een strook snijdt van 28 cm x 2 cm kun je hiermee je kraft beplakken. Je komt dan in het midden een klein stukje tekort maar hier kun je dus een label overheen plakken.


Ik hoop dat jullie dit weer een leuk doosje vonden. Graag tot een volgende keer maar weer!

   

 De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct doorgelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)





2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk doosje heb je gemaakt Jolanda.
    Ik ga het in mijn vakantie volgende week maken.
    Ik heb de beschrijving uitgeprint. Dank je wel voor de patroon.
    Grt van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk doosje en mooie uitgeschreven tutorial: vond de video ook geweldig met een ster optreden van Noor en BLitz
    Groetjes, angelique

    BeantwoordenVerwijderen