donderdag 31 januari 2019

Het leven is een mooie reis

(onderaan dit bericht overzicht met gebruikte materialen)

Goedemorgen allemaal,

Vanaf vandaag ligt de nieuwe Dutch Doobadoo collectie weer in de winkels en wat issie weer leuk he? Ook ik ben er al mee aan de slag gegaan. Afgelopen maandag heb ik LIVE op Facebook dit leuke 3D kijkkastje gemaakt met de nieuwste Dutch Doobadoo mal.


Het kastje is aangekleed met het designpapier Out of Africa en het neiuwe bijpassende Bella Lulu knipvel Be Wild. Deze leuke knipvellen zijn exclusief verkrijgbaar bij Noor & Zo.
Je vindt ons ook op de Knotsgekke Kaartendagen in Den Bosch, standnummer 135.


Neem de mal van Dutch Doobadoo 2 x over en maak slechts in 1 model het uitgesneden venster zoals op deze foto. Maak aan de zijflapjes rillijnen en beplak alles met designpapier. 




Vouw je kastje vervolgens in elkaar en plak slechts 1 zijkant vast. 


Als je je kastje in 3D op wilt gaan bouwen is het leuk als je nog extra strookjes aan de binnenzijde van je kastje zet. Snijd hiervoor stroken van 19 x 2 cm en ril ze aan beide zijden op 1 cm van de kant zodat dit je plakrand wordt om ze in je kastje vast te zetten. Hierop kun je vervolgens allerlei leuks aan plakken zoals bijvoorbeeld gras en poppetjes.


Kleed zowel de binnenkant als de voorkant van je kastje lekker aan naar eigen idee.


En nog even een foto van de bovenkant van het kastje zodat je ziet dat hij echt 3-dimensionaal is.



Ik heb van het maken van deze kaart ook een filmpje gemaakt en dat kun je nu op You Tube terugkijken zie:



Vanaf mijn blog mag je weer verder hoppen naar het blog van:


Ik wens jullie nog veel plezier en inspiratie toe met deze nieuwe Dutch Doobadoo collectie

   


42 opmerkingen:

  1. Oei gevaarlijk leuk papier . Toffe kijkkast is het geworden. Mooie collectie x Miranda k

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke kijkdooskaart. Ga zeker deze mal ook aanschaffen! groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kijkdooskaart. Wat een geweldige mal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow wat een super leuk kaartje, daar wordt je helemaal blij van.Deze mal gaat alvast op mijn verlanglijstje.geweldig!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie, spannende kaart, Jolanda! En dank voor de duidelijke uitleg 'how to'.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de live gezien en heb deze direct besteld. Hij is echt heel leuk en ik denk dat ik iets ga maken met een boerderij tafereel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind deze een partij leuk!! Ik weet van gekkigheid haast niet meer waar ik mee moet beginnen ;) Maar dat roep ik al maanden haha, er moet vast iets tussen de leuke challenge opdrachten zitten wat ik hiermee kan uitvoeren, dus wordt vervolgd ;) Maar Jolanda, zoals altijd, hij is echt superleuk weer!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. superleuk, net zoals "vroeger" een echt kijkkastje ....... superleuk papier ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuke kaart. De nieuwe Bella Lulu plaatjes zijn ook weer erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super schattig dit kijkdoosje.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda, wat een leuke hop! En er zijn weer superleuke materialen uitgekomen.
    Een hele leuke kijkdoos!. Toen ik klein was maakte ik wel eens een kijkdoos van n oude schoenendoos en mn poësie plaatjes, toen hadden we nog niet zo'n prachtige materialen om mee te werken.Morgen kom ik gezellig voor t eerst met Jeanne naar je winkel....liefs Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda, een creatieve, mooie kijkdooskaart heb je gemaakt! Ik heb de live uitzending gezien waarin je goed hebt uitgelegd hoe je deze kaart kunt maken. Een prachtige Dutch Doobadoo collectie. Bedankt voor de inspiratie! Groetjes, Minke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super leuk. Ook fijn dat je hem hebt uitgelegd tijdens een fb live.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dit toch een leuke kaart om te zien, ik ga effe de Live terugkijken

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk model kaart! Ga hem op mijn wensenlijstje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk model. Deze komt op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat gaaf zeg...leuke manier om een tafereeltje je maken. Kan je het dan nog vouwen en in een envelop steken???

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Owh wat een leuke doorkijk en gaaf zo met alles in safari stijl. Mooi kaartje.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind deze echt geweldig, ook dat gave papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi ....ik heb meegekeken toen je hem maakte......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke kaart heb je ervan gemaakt! Handig dat filmpje, zo is heel goed te zien hoe je deze kaart maakt.
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het kaartje is te gek. Super leuk! Ik heb ook het filmpje gekeken. Deze staat op het verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb de live uitzending gezien en weet dat het een schattige kaart is geworden. Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo'n leuke kaart! Ik heb het filmpje al 2x terug gekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een schitterende creatie Jolanda...zo een prachtig tafereeltje met die schattige gnoompjes ..heel mooi tafereeltje met een prachtige diepte erin...KNAP gedaan!!!

    lieve groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige creatie heb je gemaakt met de mooie Bella Lulu, ik ga ook naar den Bosch, en ga zeker voor de knipvellen kijken..superleuk!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind de kijkdoos kaart echt helemaal te gek 😍😍 Helemaal zoals je hem hebt opgepimpt. Dit kan je op zoveel manieren toepassen. Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Moi dat kastje. Wil hem zelf ook wel gaan maken

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke mal! Fijn dat jullie voorbeelden maken want ik zag er geen boxcard in 😊 heel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schitterende creatie, het is net een schilderijtje.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel erg leuk jolanda wil hem nog steeds maken ik heb nu de spullen in huis dus dat word gezellig freubellen .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat gaaf Jolanda, in zo'n kijkkastje kun je blijven kijken. Steeds weer iets te zien.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow!!
    Wat een ontzettend leuke creatie heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen